Az elmúlt öt év legrosszabb májusát hozta Yvette
Árvíz helyett most a viharok okoztak rengeteg kárt
Az elmúlt 5 év legviharosabb májusa volt az idei az Aegon Magyarország statisztikái alapján. A biztosítóhoz több mint 11 ezer bejelentés érkezett, ezek döntő többsége az Yvette ciklonhoz köthető. Az ügyfelek által becsült kárérték több mint félmilliárd forint.
Tavasszal nem ritka a hirtelen lecsapó vihar, amelyet heves zivatar és erős széllökés kísér, de az idei május kiemelkedően viharos időjárást hozott. Május elejétől kezdve folyamatosan érkeztek a vihar okozta kárbejelentések az Aegon Magyarországhoz. A legtöbb kárt az Yvette ciklon okozta, amely két nap alatt hatalmas széllel és óriási mennyiségű esővel söpört végig az országon. A vihar után – május 27. reggelig – összesen 8065 db kárbejelentés érkezett az Aegon Magyarországhoz. Az ügyfelek által becsült kárérték közel 600 millió forint, az átlagkár 75 ezer forint.
A kárbejelentések száma nagyon megemelkedett a viharos időjárás miatt az Aegon biztosítónál. Voltak olyan napok a ciklont követően, amikor egy nap alatt több mint 1000 kárbejelentés érkezett, ezért szükség volt a kárszakértők átcsoportosítására. „Nagy erőkkel folyik a kárfelmérés annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb eljussunk mindenkihez. A károsultak megértését és türelmét kérjük a kárszakértő megérkezéséig” – mondta Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese.
Az idei időjárás rendkívülinek tekinthető az Aegon statisztikái szerint is. Az elmúlt 5 évben nem volt ugyanis olyan év, amikor egy hónap alatt közel 11.000 meteorológiai kárbejelentés érkezett volna a piacvezető lakásbiztosítóhoz. Hasonlóan magas kárszámra utoljára 2010-ben volt példa, akkor 9.000 kárbejelentés érkezett májusban az Aegonhoz – ebben az évben volt az emlékezetes tiszai árvíz.
„A hirtelen lecsapó viharokat elkerülni ugyan nem tudjuk, de néhány egyszerű óvintézkedéssel mérsékelhetjük, vagy akár el is kerülhetjük a károkat. A szakemberek jó tanácsait bárki elolvashatja az Országos Kármegelőzési Program keretében indított www.karmegelozes.hu honlapon” – mondja Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese. „Ezt a programot azért hívtuk életre, hogy az általunk hasznosnak talált információk a lakosság minél szélesebb rétegéhez eljuthassanak, és ezzel is segítsük az embereket vagyontárgyaik megvédésében” – teszi hozzá.