A közelmúlt viharai kárt okoztak otthonában? Olvassa el, hogyan segítünk, és mit tehet most: Fontos tudnivalók itt

Intézze biztosítási ügyeit kényelmesen a
Digitális Állampolgár (DÁP) szolgáltatásokkal

DÁP QR kódos belépés egyszerűen, jelszó nélkül
hiteles aláírás
egyszerű, biztonságos ügyintézés otthonról

Miért válassza a Digitális Állampolgár szolgáltatásokat?

Gyorsabb ügyintézés, kevesebb papírmunka, teljes biztonság.

A Digitális Állampolgárság Program alapján nyújtott (továbbiakban: DÁP) QR kód segítségével történő belépés, eAláírás, és hiteles adatigazolás funkciók abban segítenek Önnek, hogy biztosítási ügyeit mostantól online is kényelmesebben, gyorsabban és bonyolult jelszavak nélkül intézhesse.

  1. Egyszerű belépés: nincs több elfelejtett jelszó
  2. Jogilag érvényes, hitelesített elektronikus aláírás: teljes bizonyító erejű magánokirat (és közokirat) létrehozására alkalmas
  3. Időt és energiát takarít meg: nincs nyomtatás, nincs postázás.

DÁP szolgáltatások

DÁP QR kódos belépés: biztonságos, egyszerű, jelszó nélküli

A Digitális Állampolgár QR kód segítségével (eAzonosítás) néhány kattintással, jelszó nélkül léphet be online ügyfélszolgálati fiókjába. Az első használat előtt csak egyszer kell engedélyeznie a belépést. Az azonosítás gyors, hiteles és kényelmes. Nincs több bonyolult jelszó!

Bejelentkezés az Alfa online ügyfélszolgálatra

Fontos! A DÁP belépés csak természetes személyek számára érhető el. Gazdálkodó szervezetek, cégek, társasházak esetén a belépés felhasználónévvel és jelszóval történik.

DÁP QR kódos belépés

Gyakori kérdések a DÁP QR kódos belépéssel kapcsolatban

  1. Ha még nincs DÁP alkalmazása, töltse le okostelefonjára a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást az App Store vagy Google Play áruházból.
    Részletek és segítség
  2. Regisztráljon a DÁP alkalmazásban.
    Segítség a regisztrációhoz

Az Alfa online ügyfélszolgálati fiókba tud belépni, melynek elérése: ugyfelszolgalat.alfa.hu. Az AlfaGo applikációba és az online ügyfélszolgálat mobil böngészős verziójába ezzel a módszerrel jelenleg nem lehet bejelentkezni.

Ezeket a lépéseket egyszer kell elvégeznie, hogy élvezhesse a QR kódos belépés előnyeit.

  • Új Alfa online ügyfélszolgálati regisztráció esetén:
    • Regisztráljon az ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalon, ehhez szüksége lesz szerződés-azonosítójára, melyet megtalál postai küldeményeinken. Fontos: a regisztráció után visszaigazoló e-mailt küldünk Önnek. Online fiókja csak akkor lesz aktív, ha az e-mailben található linkre kattint.
    • Fiókja aktiválása, és az első belépés után tudja összerendelni azt a Digitális Állampolgár alkalmazással.
  • Regisztrációval rendelkező ügyfeleknek:
    • Ha Ön már rendelkezik aktív Alfa online ügyfélszolgálati fiókkal, első belépés után engedélyezheti a DÁP belépést. Ehhez kapcsolja össze online fiókját és DÁP azonosítóját pár kattintással, QR-kód segítségével. Belépés az online ügyfélszolgálatra.

Hogyan történik az összerendelés?

  1. Kattintson a „DÁP belépés engedélyezése” gombra az online ügyfélszolgálati fiókjában.
  2. Olvassa be a megjelenő QR-kódot a DÁP alkalmazással, vagy használja a közvetlen megnyitás linket.
  3. Hagyja jóvá az összerendelést.
  4. Sikeres egyezés esetén a következő belépésnél már használhatja a DÁP belépést is.

Ha az összerendelés sikertelen, ne aggódjon: beléphet továbbra is felhasználónévvel és jelszóval, és megismételheti az összerendelést később.

Segítség:
Ha az adatok eltérnek, kérjük:

  • frissítse az online ügyfélszolgálati fiókjában a „Személyes adataim” menüpontban,
  • vagy küldje be okmányait az Írjon nekünk! oldalon.

A belépés feltétele, hogy a DÁP belépést engedélyeznie kell az Alfa online ügyfélszolgálati fiókjában. Ezt követően egyszerűen beléphet a DÁP QR kóddal:

  1. Látogasson el az ugyfelszolgalat.alfa.hu weboldalra,
  2. válassza a „DÁP belépés” lehetőséget,
  3. nyissa meg a DÁP mobilalkalmazást.
  4. válassza ki a QR-olvasás funkciót.
  5. Olvassa be a QR-kódot a telefon kamerájával, engedélyezze a bejelentkezést.

Az eAzonosítás és eAláírás szolgáltatások a digitális állampolgárság szolgáltató által nyújtott tájékoztatás alapján megfelelnek az eIDAS rendelet EU-szintű szigorú rendelkezéseinek és kiemelt biztonsági feltételeinek. A szolgáltató erről szóló tájékoztatása a platform.dap.gov.hu honlapon érhető el.

DÁP eAláírás: teljes bizonyító erejű elektronikus aláírás

A DÁP eAláírás minősített elektronikus aláírás, amely ugyanolyan jogi erővel bír, mint egy kézzel aláírt, tanúk előtt hitelesített dokumentum.

Fontos lépések:

  1. Állítsa be az eAláírást a Digitális Állampolgár alkalmazásban (egyszer elvégzendő lépés)
  2. Készítse elő a dokumentumot PDF formátumban.
    Ha képként van elmentve, alakítsa át PDF-re (útmutatót lentebb talál, a „Gyakori kérdések a DÁP eAláírással kapcsolatban” részben).
  3. Töltse fel a dokumentumot a DÁP alkalmazásba, és lássa el elektronikus aláírással.
  4. Ellenőrizze az aláírás érvényességét. (Ehhez segítséget lent, a Gyakori kérdésekben talál: Honnan tudom, hogy érvényes az aláírás?)

Töltse fel az elkészült, aláírt PDF-et az Írjon nekünk felületen.

Fontos tudnivalók:

  • Csak az erdeti, eAláírással ellátott PDF formátumú dokumentumot tudjuk elfogadni.
  • Az eAláírást csak magánszemélyek használhatják, magánszemély minőségükben. Fontos: társasházak, cégek, egyéni vállalkozók DÁP eAláírást nem használhatnak.
  • Több magánszemély is aláírhatja egymás után ugyanazt a dokumentumot.
  • Fotózott iratot (.jpg, .png) nem tudunk elfogadni.

Ha az aláírás elkészült, itt küldheti be nekünk.

Szerződések és dokumentumok aláírása menüpont

Gyakori kérdések a DÁP eAláírással kapcsolatban

  • Azon nyomtatványokat és igénybejelentőket, melyek nem igényelnek személyes megjelenést
  • Bármilyen pdf formátumú dokumentum hitelesíthető DÁP eAláírással (magánszemély ügyfél természetes személy minőségben).
  • Amennyiben társasházi szerződésre lakó szeretne hitelfedezetet bejegyeztetni, a lakó, mint magánszemély aláírhatja DÁP-pal a nyomtatványt.

Az alábbi lépéseket egyszer kell elvégeznie, hogy élvezhesse az eAláírás kényelmét:

  1. töltse le a DÁP alkalmazást és regisztráljon:
  2. Tanúsítvány aktiválása:
    • Az alkalmazás főoldalán a Digitális aláírás menüpontban kell igényelnie a minősített aláírói tanúsítványt. Részletes információkért kattintson ide.

  1. Nyissa meg a DÁP alkalmazást, és válassza a Digitális aláírás funkciót.
  2. Töltse fel az aláírandó PDF dokumentumot (egyszerre legfeljebb 5 dokumentumot lehet aláírni, maximum 30 MB méretben).
  3. Nézze át a dokumentumokat és hagyja jóvá az aláírás létrehozását, ehhez szüksége lesz az aláírásjelszavára.
  4. Az aláírt dokumentumokat letöltheti, vagy továbbküldheti e-mailben. Fontos, hogy a DÁP alkalmazás nem tárolja az aláírt dokumentumokat, ezért mindenképpen mentse le vagy küldje el magának e-mailben.
  5. Dokumentum benyújtása: az aláírt dokumentumokat küldje el nekünk az ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalon az Írjon nekünk menüpontban.

Minden PDF formátumú dokumentumot, például nyilatkozatot, kérelmet, meghatalmazásokat, igazolásokat vagy más dokumentumokat.

Ha a dokumentum képként van elmentve, nyissa meg a képet, majd kattintson a „Nyomtatás” ikonra, és válassza a „Microsoft Print to PDF”-t. Így mentheti el PDF-ben.

Részletes, képes leírást talál a Digitális Állampolgár hivatalos oldalán.

Nyissa meg az aláírt PDF dokumentumot Adobe Reader programmal, majd kattintson duplán a digitális aláírásra. A felugró ablakban érvényes aláírás esetén zöld pipa látható. Ha nincs zöld pipa, a dokumentumot nem tudjuk elfogadni.

Az elkészült, aláírt PDF-et az Írjon nekünk felületen keresztül tudja beküldeni.

Nem. Az eAláírás magánszemélyhez kötött, mindenki csak saját nevén írhat alá.

Egymás után több magánszemély is aláírhatja ugyanazt a PDF-et a saját DÁP alkalmazásában. Minden aláírás külön panelen látható. Az aláírás érvényességének ellenőrzésekor mindegyiknél zöld pipának kell szerepelnie.

Hiteles adatigazolás

Lakcímigazolás egyszerűen, digitálisan

Elfogadjuk a Digitális Állampolgár alkalmazásból letöltött, elektronikusan hitelesített lakcímigazolást PDF formátumban.

A lakcímigazolás néhány egyszerű lépésben létrehozható:

  1. Nyissa meg a DÁP alkalmazást, válassza a Hiteles adatmegosztás funkciót
  2. Kattintson az Adatok kiválasztása, majd a Lakcím lehetőségre
  3. Ellenőrizze az adatokat
  4. A rendszer automatikusan létrehozza a PDF dokumentumot
  5. A dokumentum menthető, megosztható, és hitelesített.

Ezt a PDF formátumú dokumentumot elfogadjuk hivatalos lakcímigazolásként az online ügyintézés során, például, ha lakcímváltozást szeretne bejelenteni vagy új szerződéshez szükséges adatot igazolni.

Feltöltés az Írjon nekünk felületen.

Intézze biztosítási ügyeit kényelmesen, biztonságosan,
próbálja ki a Digitális Állampolgár szolgáltatást!

Ha további kérdése van a DÁP alkalmazással kapcsolatban, látogasson el a dap.gov.hu oldalra.

Jogszabályi háttér: a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.), AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2014. július 23-i 910/2014/EU RENDELETE a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (eIDAS rendelet) alapján működik. Ezek garantálják az Ön adatainak és aláírásának biztonságát.