Online ügyfél-azonosítási folyamat bemutatása
A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján kötelesek vagyunk ügyfeleink azonosítását elvégezni, amelyet most otthonából kényelmesen, online is elvégezhet!
Hogyan történik az azonosítás?
- Készítse elő személyazonosításra alkalmas igazolványát (kártya formátumú személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél) és készítse elő a lakcímkártyát is!
- Videotelefonálásra alkalmas eszköz segítségével indítható az azonosítás a Biztosítótól kapott linkre kattintva.
- Először arra fogjuk kérni, hogy nézzen bele a kamerába, és készítsen magáról egy arcképet. Az élőségi vizsgálathoz pár másodperces videót rögzítünk. Utána fotózza le azonosító okmányának fényképes és hátoldalát, valamint lakcímkártyájának a címet tartalmazó oldalát. Majd tegye meg a tényleges tulajdonosi és kiemelt közszereplői státuszát megerősítő nyilatkozatait.
- A közvetett (szelfis) folyamatban az ügyfél önállóan végzi el az azonosítást, a közvetlen (videós) módon az operátor által irányított videóhívás keretén belül.
- Az azonosítás sikerességéről a rögzítést követő 2 munkanapon belül e-mailben tájékoztatjuk.
- A sikeres azonosítást követően a Biztosítótól kapott e-mailből indulva véglegesíthető az online szerződéskötés.
Hasznos tanácsok
Kérjük, az alábbiakra kiemelten figyeljen:
Technikai követelmények
Az Ügyfél által használt technikai eszközöknek, minimálisan az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:
- kamerával és mikrofonnal rendelkező asztali számítógép/laptop, amiben minimum 4 GB RAM szükséges a software zavartalan működéséhez
- vagy kamerával és mikrofonnal rendelkező mobileszköz (okostelefon vagy tablet), amin a gyártó által még támogatott és rendszeresen frissített iOS vagy Android típusú operációs rendszer fut
Böngésző:
Windows és Linux desktopon/laptopon friss Chrome, Firefox vagy Edge, maximum 3 verzióval lemaradva az éppen aktuális stabil verziótól.
MacOS-en és iOS-en Safari.
Androidon: friss Chrome, maximum 3 verzióval lemaradva az éppen aktuális stabil verziótól.
iOS-en: friss Safari, maximum 3 verzióval lemaradva az éppen aktuális stabil verziótól.
Ez nem azt jelenti, hogy korábbi verziókon vagy egyéb böngészőkön egyáltalán nem fog működni, de más verziók vagy böngészők esetében nem tudjuk garantálni, hogy a rendszer az elvártaknak megfelelően működik.
Internet:
Az internetkapcsolat minősége nagymértékben befolyásolja az azonosítási folyamat sikerességét. Folyamatos és megfelelő minőségű vezetékes vagy WIFI-s csatlakozást javasoljuk mobilinternet-kapcsolat helyett.
Közvetett (szelfis) azonosítás tranzakciós korlátai
10 millió Ft vagy a feletti tervezett ügyleti megbízás (befizetés vagy kifizetés) esetén a közvetlen (videós) lefolytatása szükséges, melyhez kérjük, válassza a „Időpont egyeztetése operátor segítségével történő videós azonosításhoz” opciót az azonosítási lehetőségek képernyőn, vagy keresse személyes azonosítás céljából tanácsadóját.
Egyéb feltételek
- személyesen a szerződő köteles lefolytatni az online ügyfél-azonosítást; az azonosítás meghatalmazott vagy képviselő útján nem folytatható le
- érvényes kártya formátumú személyazonosító igazolványa/vezetői engedélye és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
- kamerát és mikrofont tartalmazó feltöltött eszköz, amin videóhívást folytathat (maximum 20 perc)
- az az eszköz, amelyről a videóhívást indítja, ne merüljön le a hívás alatt
- a videóhívás végéig folyamatosan a kamera előtt kell tartózkodnia
- mobiltelefonja rendelkezésre álljon, mert az azonosító kódot arra küldjük
- egyedül tartózkodjon a helyiségben és a videóbeszélgetés alatt később se legyen jelen az ügyfélen kívül más személy
- biztosítson a videóbeszélgetés zavartalan lebonyolításához és az azonosítás elvégzéséhez szükséges körülményeket (megfelelő fényviszonyok, csend, ruházat stb.)
- ne készítsen a videóbeszélgetésről felvételt
- ne fogyasszon ételt vagy italt
- ne legyen alkohol, gyógyszer, vagy egyéb szer általi befolyásoltság alatt
- kerülje a hangoskodást, a káromkodást, az agresszív, illemsértő vagy fenyegető viselkedést – ne tartson magánál és/vagy használjon testi épséget veszélyeztető tárgyat, eszközt
Kötelezően megszakítandó a videóbeszélgetés abban az esetben is, ha:
- más is tartózkodik abban a helyiségben, ahonnan az ügyfél a videóhívást kezdeményezte és felhívásunk ellenére sem hagyja el a helyiséget,
- az ügyfél a közvetlen elektronikus ügyfél-átvilágítás során visszavonja az adatrögzítéshez adott hozzájárulását,
- az ügyfél által bemutatott személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány fizikai és adattartalmi követelményei nem felelnek meg a jogszabályi feltételeknek,
- az ügyfél által bemutatott személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány vizuális azonosításának feltételei nem adottak
- nem készíthető el a szükséges hang- és képfelvétel,
- az ügyfél nem, nem teljes egészében, vagy hibásan küldi vissza az azonosító kódot, valamint abban az esetben,
- ha az ügyfél-átvilágítás során ellentmondás, bizonytalanság vagy technikai akadály lép fel.
Mégis a közvetlen videós azonosítást választja?
Az azonosítási folyamat során lehetősége van során a videós azonosítást választani. Ez esetben egy operátor végzi el az azonosítást, melyhez válassza a „Időpont egyeztetése operátor segítségével történő videós azonosításhoz” opciót. A közvetlen videós azonosításra munkanapokon 8:00 és 16:00 óra között kerülhet sor.
Hogyan kezeljük az online azonosítás során az adatait?
Felhasználási feltételek és adatvédelmi tájékoztató távoli ügyfél-átvilágításhoz