Az Alfa Biztosító CSR tevékenysége

Az Alfa Biztosító jogelődei* révén közel 30 évvel ezelőtt határozta meg a társadalmilag fontos ügyek támogatási irányvonalait, amelyeket azóta következetesen folytat. A vállalat üzleti tevékenysége által mintegy egymillió család biztonságáról, értékeiről gondoskodik. Éppen ezért felelősségének érzi, hogy hozzájáruljon ezen közösségek jólétéhez, életminőségének és biztonságérzetének folyamatos fejlesztéséhez. Az Alfa küldetése, hogy ügyfeleivel együttműködve biztonságosabbá tegye a jövőt. Ez a cél akkor is, amikor jó ügyeket támogat.

A vállalat kiemelten segíti a kulturális projekteket, ezen belül is a kortárs művészeteket, az oktatással, a tehetségek támogatásával kapcsolatos kezdeményezéseket, az egészséges életmódra ösztönző programokat, és sokat tesz az emberek biztonságérzetének növeléséhez. Emellett a vállalat részt vállal karitatív jellegű segítségnyújtásban, és munkatársai ez irányú tevékenységét is támogatja.

A támogatott művészek, szervezetek és intézmények köre természetesen időről időre változik, igazodva a vállalati struktúrához, valamint az üzleti célokhoz. A vállalat a támogatási tevékenysége során is előnyben részesíti a hosszú távú együttműködéseket, országos lefedettsége révén a sokakat elérő programokat, a megbízható, transzparensen működő szervezeti szintű kapcsolatokat. Egyéni kezdeményezéseket, célokat nem támogat.

Az Aegon Magyarország társadalmi felelősségvállalási tevékenysége számos elismerésben részesült: European Excellence Award, CSR Hungary Felelősség Díj, Summa-Artium Különdíj, Genius Loci Díj, Kreatív Prizma, PR Excellence Award.

Tehetségek támogatása:

Edisonplatform


Biztosítóként hosszú távra előre tervezünk és ügyfeleinket is ebben segítjük. A mostani gyerekek generációja lesz az, amely meghatározza a jövőnket, ezért kiemelkedően fontos, hogy ők hogyan nőnek fel, milyen kompetenciákra tesznek szert, milyen élményeket gyűjtenek és mennyire teszi őket a jelen alkalmassá a jövő kihívásainak megoldására. Az Edisonplatform olyan gondolatformáló közösség, amely összefogja és együttműködésre ösztönzi a gyerekeket fejlesztő innovatív és tudásalapú szereplőket. Azért álltunk a munkájuk mellé, mert hisszük, hogy a tehetséges gyerekek, fiatalok fejlesztése az ország jövőjének biztosítása.

Az emberek biztonságérzetének növelése érdekében tett akciók:


Az Országos Rendőr-főkapitánysággal közös edukációs kampányaink a mindennapi veszélyhelyzetekre hívják fel a figyelmet, megoldást adva arra, hogyan kerülhetők el ezek az incidensek. Az első sorozat kisfilmjei „A kocsiban a telód nem a haverod” címet kapták, és a vezetés közbeni mobilhasználat veszélyeire hívják fel a figyelmet a humor eszközein keresztül. Mivel a problémában a fiatal generáció különösen érintett, a social médiában megjelent, a jelenség veszélyeit taglaló kisfilmek mellett egy virtuális valóságra épülő alkalmazás létrehozását is támogattuk, amelyben bárki megtekintheti, mivel járhat, ha valaki a telefon képernyőjére figyel az út helyett.
A sorozat legfrissebb epizódjai, a Nagy Alexandra színésznő főszereplésével készült „KÁR a para!” nevet viselő kármegelőzési célú kisfilmjeink az otthonunk elhagyását kísérő stresszhelyzetekre, azaz a FOLO-jelenségre reagálnak, amelyet Magyarországon először mi vizsgáltunk. Mindkét kampány számos szakmai elismerésben részesült, amelynek nagyon örülünk és bízunk benne, hogy a díjakkal járó megjelenéseken keresztül további figyelmet kapnak ezek a rendkívül fontos témák.

Sport, egészséges életmód támogatása


2016 óta támogatjuk a Magyar Kézilabda Szövetség munkáját. A biztosítási szakma és a sport között számos közös érték található. Ilyen például a folyamatos szakmai fejlődés fontossága, a kitartás, de az egészséges életmód is. Ezeket az értékeket e támogatás révén is szeretnénk erősíteni.

Egészségügy, kórházak


Az elmúlt években a koronavírus okozta bizonytalan helyzetben összesen mintegy ötvenmillió forinttal támogattuk az egészségügyben dolgozókat: az adomány az Uzsoki Kórház, valamint a SOTE Sürgősségi Betegellátó Osztály kijelölt alapítványaihoz jutott el, ezzel is hozzájárulva a koronavírus-járvány elleni védekezéshez. Közel 10 éve támogatjuk a kórházak újszülött osztályait azzal, hogy ingyenesen biztosítjuk számukra az újszülöttek karjára kerülő karszalagot.

Karitatív tevékenység


A vállalat CSR stratégiájának fontos része, hogy a kollégákat is bevonja a támogatási programokba. 2010 óta minden évben részt veszünk a Baptista Szeretetszolgálat által indított „Tízezer gyermek karácsonya” akcióban, amely az elmúlt években a legnépszerűbb adománygyűjtő mozgalommá vált. Munkatársaink évente 800-1000 cipősdobozzal járulnak hozzá a hátrányos helyzetű gyerekek karácsonyához: csomagolják a cég által vásárolt és saját maguk által hozott ajándékokat, valamint minden dobozba személyre szóló jókívánságokat is írnak.
Ezen kívül minden évben – szintén hagyomány-szerűen – részt veszünk egy különleges csapatépítésen. Az Önkéntes Nap keretében több oktatási intézmény, nyári tábor épülete, udvara, kertje szépült meg.


A pandémia – különösen a szülők nélkül nevelkedő – gyerekek életére is nagy hatással volt, ezért úgy éreztük, az eddiginél is nagyobb szükség van a vállalatok és a magánszemélyek adományaira. Az online ügyintézést népszerűsítő programunknak karitatív célt adtunk, amelynek eredményeképpen ötmillió forintot ajánlottunk fel a szülők nélkül nevelkedő gyermekek javára. Ezzel képletesen egy évre „örökbe fogadtunk” két SOS-családot, valamint hozzájárultunk az SOS-es gyermekek terápiás fejlesztésének és szakköreinek költségeihez.

Tradíció


Fotó: Fortepan
Fontos számunkra az értékek védelme, ezt valljuk sok évtizedes működésünk során. A múlt értékeit megőrizve alapozhatjuk meg jövőnket, is, ezért támogatjuk a magyar hajózás műemléki védettség alatt lévő, színes és kalandos történelmű vitorlását, a Kishamist. A Balaton legrégebbi, legendás vitorlásának történetét így segítünk tovább írni.

Környezetvédelem


Biztosítóként igyekszünk szerepet vállalni a fenntartható jövő megteremtésében. Vállalatunk napi szinten elkötelezetten tesz a zöldebb működésért, miközben ügyfeleinket is ösztönözzük a környezetbarát – papírmentes – digitális ügyintézésre. Ebben a szellemben indítottuk el 2022 tavaszán erdőültetési kihívásunkat az Erdőmentők Alapítvánnyal együttműködve. A kihívás keretében egy hónap alatt több mint 15.000 ügyfelünk váltott e-kapcsolatra, azaz igényelte digitálisan biztosítási küldeményeit. Ezzel 2,5 millió forint adomány gyűlt össze az alapítvány részére, az összeg egy kisebb erdő – körülbelül 5.000 fa – elültetésére elegendő. Az ültetésre az őszi/téli hónapokban kerül sor, amibe a kollégákat is bevonjuk személetformáló, illetve csapatépítő céllal. A visszajelzések alapján a kampány ügyfeleink és kollégáink körében egyaránt kiemelkedő népszerűségnek örvendett, és segített ráirányítani a figyelmet a zöldebb jövőért tett apró lépések (pl. digitális küldemények igénylése) jelentőségére.

* Állami biztosító, ÁB AEGON, Aegon Magyarország