Az Aegon Biztosító augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. Részletek

Ezer felett az Aegon prémium ügyfeleinek száma

Meghaladta az ezer főt az Aegon Prémium ügyfelek száma, csak az év első három hónapjában közel 20 százalékkal sikerült növelni az ügyfelek számát, miközben az ügyfelek megtakarítási termékekben lévő vagyona már meghaladja az egymilliárd forintot. Havas Gábor, az Aegon Prémium Üzletág vezetője szerint a rendkívül gyors bővülés elsősorban a személyes kiszolgálásnak és az ezen ügyfélkör számára korábban sok szempontból elérhetetlen, de mindenesetre nehezen megismerhető instrumentumoknak szól. Fontos látni, hogy a szolgáltatást igénybe vevő partnerek nem számítanak a klasszikus értelemben véve privátbanki ügyfélnek, hiszen döntően unit-linked életbiztosításaik mögé keresnek kockázatvállalási képességüknek megfelelő eszközalapot. Az Aegon Prémium e tekintetben egy válogatott palettát tud kínálni, az ügyfelek 18 alapkezelő termékei közül választhatják ki szakértői segítséggel a nekik legmegfelelőbbet.

Az elmúlt hónapok eseményei, a csökkenő kamatkörnyezet egyértelműen megnövelte a befektetők kockázatviselési kedvét, ám a többség természetesen továbbra is rendkívül óvatos. Számukra jelenthetnek megoldást az egyre elterjedtebb abszolút hozamú termékek, amelyek közül már ötféle alap érhető el az Aegon Prémium kínálatában. Bár ezen termékek filozófiája egyforma, Havas Gábor szerint nem árt a diverzifikáció: egyrészt az alapkezelő specializációja okán lehet különbséget tenni annak alapján, hogy melyik társaság mozog otthonosabban a kötvénypiacokon, s kik azok, akik a részvénypiacok stratégái. Emellett pedig azért is fontos lehet a befektetések allokálása, hiszen az egyes alapok kezelői eltérő ütemben dönthetnek arról, hogy a kockázatok megugrása miatt az alapjukban szereplő bizonyos eszközöktől megválva neutrális pozíciót vesznek fel. Persze vannak olyan abszolút hozamú, alapok alapja konstrukciók, ahol maga a termék úgy áll fel, hogy eltérő befektetési filozófiával bíró alapok együttes teljesítménye adja ki az adott alap teljesítményét – erre jó példa a havi rendszerességgel megtartott Aegon Prémium Ügyfélklub rendezvényén bemutatkozó a Concorde Alapkezelő Hold Alapok Alapja terméke, de hasonló elveket követ az Equilor Primus Alapok Alapja is.

Az abszolút hozamú alapok alapja jellegű termékek esetében további előny, hogy mind több esetben az alapkezelő ennek az alapnak a kezeléséért nem számít fel külön díjat, pusztán a mögöttes alapok költségeit kell kifizetni. Ezen felül komoly érv lehet az Aegon Prémium választása mellett, hogy a szolgáltatásért még az egyszeri díjas unit-linked biztosítások esetén sem számítanak fel 3 százaléknál magasabb belépési költséget, míg a tranzakciók számuktól függetlenül ingyenesek. Azoknak pedig akik egy adott időpillanatban semleges helyzetet látnak biztosnak, a termék azonnal hagyományos életbiztosítássá alakítható, ahol az Aegon a jelenlegi kamatkörnyezetben akár még kedvezőnek is mondható 2 százalékos technikai kamaton felül piaci ritkaságként a befektetéseken elért hozam 100 százalékát jóváírja az ügyfeleinek – így a kiígért évesített hozam az elmúlt négy negyedévben átlagosan 9,5 százalék volt – hívta fel a figyelmet Havas Gábor.

Az Aegon Biztosító augusztus 1-től Alfa Biztosító néven folytatja. A névváltással kapcsolatban a Társaság ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. Részletek